Kyllä ne koiruudet on sitten kaikki niin erilaisia ja erilaisia koulutettavia. Kyllähän tän tietää, mutta sitten aina kuitenkin yrittää kouluttaa kaikkia silleen omaan persoonaan sopivalla tavalla.  Ite kun olen pikkasen sellainen pehmo kouluttaja ja koulutan liikkeitä aina positiivisesti vahvistaen ja niin se tietty pitääkin tehdä, mutta ei se vaan aina

1238571158_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

kaikkien kanssa onnistu, huoh..

Olen treenaillut ruokakupilla Kallen kanssa kapulan pitämistä jonkin aikaa ilman sen suurempaa etenemistä. Kallelle on tosi tyypillistä kapulan pureskelu ja sen pyörittäminen suussa eteen ja taakse jne.  ..  pää pyörii ja kuono nousee ylös ja alas...  tän tyyppistä pitämistä ei ole kyllä muilla mun koiruuksilla ollut.  Olen estänyt pureskelun pitämällä Kallea joko koko kuonosta kädellä tai sitten alaleukaa tukemalla. Tai sitten pitämällä kiinni ala- ja yläleukaa niin että kapula on suussa. Poika ei ole tästä moksiskaan ja ajattelin, että tällä tavalla nyt hommaa vaan jatketaan.

 

Oltais varmaan saatu jatkaa ikuisuuksia tällä metodilla, mutta tänään sitten mulla palo pinna Kallen pitämiseen kun se rouskutteli kapulaa ja homma meni päin pers... ei tietty olisi saanut hermostua, mutta minkäs teet..  suutahdin niin kovasti, että poika pudotti kapulan jaloilleen ja vilkaisi mua alta kulmain.  No ei muuta kuin uudestaan ja taas sama homma ja nyt kapula putos uudestaan Kallen jaloille vaikka olin ihan hiljaa. Nyt tosin en pitänyt enään kapulasta kiinni ollenkaan kuten en ollut ekalla kerrallakaan pitänyt. Arghhh... ja taas män multa hermot....  en nyt ihan tarkkaan muista mitä tän jälkeen tein mutta jollakin lailla Kalle hämmentyneenä piti hetken aikaa kapulaa kunnolla suussa ja pääsin sitä kehaisemaan oikein kunnolla ja palkkaamaan. Tämän jälkeen otettiin vielä noin 5 kertaa pitämistä ja avot poika oli hokannut mitä siltä halutaan.... 

Otin muutaman tunnin kuluttua uudestaan ja hienosti poika piti kapulaa. Ei ole ikinä noin hyvin sitä pitänyt suussaan. Voi että olin ylpeä pikku-pojasta. Itestäni en tosin ole järin ylpeä, koska multa palo treenatessa pinna.

Kyllä se vaan on niin kumma jäbä, että kestää noin hyvin mun suuttumiset noinkin herkässä liikkeessä kuin pitäminen. Siinä näkee, että ei ihan pehmo poika ole vaan aika cool äijä Cool. Taitaa olla niin, että minä tässä se pehmo olen ja annan pikku-miehen mammaa vedättää Hymy